Освіта в реаліях війни: Поради та рекомендації за посиланням - wym-1728474304923
Дитячий онлайн-садок НУМО
ЮНІСЕФ разом із Міністерством освіти й науки України запустили дитячий онлайн-садок НУМО з розвивальними відео заняттями для дітей 3–6 років. Проєкт покликаний допомогти батькам зайняти дитину пізнавальними активностями, і тим самим відволікти дітей від воєнної дійсності.
за посиланням: wym-1658747438590
або скопірувати - https://megogo.net/ua/view/18037755-dityachiy-sadok-onlayn-numo.html
Інформаційний ролик для дітей про правила поведінки у випадку сигналу "Повітряна тривога" - за посиланням:
wym-1649924589316
Критерії оцінки ефективності діяльності та професійної майстерності педагогів ЗДО
• Педагогічно грамотне планування та організація освітнього процесу з урахуванням сучасних досягнень педагогічної науки і практики.
• Володіння вихователем творчими інтерактивними методами роботи, нестандартними формами організації життєдіяльності дітей.
• Якісний рівень оздоровчо-профілактичної роботи, і як результат - зниження захворюваності дітей.
• Володіння комунікативною культурою, організаторськими здібностями, умінням створювати атмосферу співтворчості та співпраці з дитиною.
• Використання вихователем інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів.
• Досягнення оптимального результату, що виражається у достатньому та високому рівні компетентності дошкільників.
Рівні професійної майстерності педагогів
• Рівень дилетантства (педагоги потребують постійного контролю і допомоги з боку керівництва; не проявляють самостійності і творчості в плануванні і проведенні освітнього процесу; працюють «по старинці»).
Завдання керівника: підвищити дослідницьку роль педагога, вчити його більше осмислювати, аналізувати, порівнювати, співставляти результати своєї роботи за традиційною системою з результатами роботи творчих педагогів.
• Рівень репродуктивної діяльності (педагоги вміють працювати і виконувати все так, як написано; до потреб дітей та їхніх інтересів уважні).
• Евристичний рівень (педагоги працюють за аналогією, придумують своє, схоже).
• Новаторство (педагоги самостійно розробляють цілісну систему освітнього процесу в цілому чи окремої ланки роботи з дітьми).
Критерії оцінювання творчої діяльності педагога ЗДО
1. Здатність педагога об'єктивно аналізувати і адекватно оцінювати власну діяльність.
2. Постійне самовдосконалення педагога через систематичне та ефективне навчання.
3. Активна участь педагога та його творча самореалізація в системі методичної роботи.
4. Творчий нестандартний підхід до підготовки та проведення інноваційних видів занять та інших видів діяльності.
5. Активна участь у дослідницько-експериментальній роботі. 6. Використання інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання і виховання, моделювання і трансформація ППД.
Показники інноваційної діяльності педагога
(за Л. Калуською)
1. Здатність творчо втілювати нові ідеї: свобода дій і незалежність у використанні конкретних методик; нове розуміння цінностей освіти та виховання; бажання змін; моделювання експериментальних освітніх систем.
2. Високий культурно-естетичний рівень: глибока освіченість; різнобічність зацікавлень та інтересів.
3. Особиста здатність розуміти й сприймати новітні ідеї, думки, напрямки, течії в освіті.
Професіограма сучасного педагога - "дошкільника":
(за Л. Калуською)
1. Всебічна вихованість.
2. Педагогічна ерудиція.
3. Досконалі професійні вміння.
4. Розвинуте педагогічне мислення
5. Висока результативність навчання та виховання дітей.
6. Володіння різними освітніми технологіями.
7. Індивідуально-творчий стиль у своїй діяльності.
8. Володіння новими методами роботи з дошкільниками.
9. Впровадження в практику роботи кращого ППД колег та педагогів інших ДНЗ.
Положення
Про проведення огляду-конкурсу «Городів на підвіконні»
1. Загальні положення.
1.1. Організатором огляду-конкурсу є адміністрація ДНЗ № 3 «Веселка».
1.2. Огляд-конкурс на кращий город на підвіконні – форма методичної роботи, яка стимулює мотиваційний та рефлексійний процес діяльності вихователів.
1.3. Огляд-конкурс сприяє удосконаленню розвивального середовища у дошкільному закладі.
2.Мета і завдання огляду-конкурсу
2.1. Метою огляду-конкурсу є створення оптимальних умов для розвитку пізнавального, емоційного-ціннісного, практично-діяльнісного ставлення до природи, формування у дітей трудових умінь та навичок, здатності оцінювати результати праці.
2.2. Завданнями огляду-конкурсу є :
• сприяння формуванню у дітей уявлень прозростання і розвиток рослин;
• закріплення навичок догляду за рослинами;
• виявлення творчого потенціалу педагогів;
• збагачення розвивального середовища груп;
• активізація співпраці вихованців, педагогів і батьків у освітньому процесі.
3. Учасники та строки проведення огляду-конкурсу
3.1. У огляді-конкурсі беруть участь всі педагоги, помічники вихователів, діти.
3.2. Строки проведення огляду-конкурсу: з 01.02.18 по 28.02.18
4. Критерії оцінювання городів на підвіконні.
4.1. Оформлення:
• декоративно-художнєоформлення
• рівень творчої активності та екологічної культури при оформленні композиції(оригінальність);
• видова різноманітність рослин у відповідність віковій групі дітей;
• естетичність;
• креативність;
• участь дітей в оформленні;
• безпека, доступність в розвитку трудових навичок дітей;
• наявність щоденника спостережень;
• проектна діяльність.
4.2. Обладнання:
• відповідність обладнання правилам безпеки життєдіяльності.
• інструменти для догляду за рослинами
5. Порядок оцінювання
5.1. Оцінювання проводить жюрі до складу якого входить:
• директор, вихователі-методисти, фахівець з ОП.
6. Підбиття підсумків та нагородження.
6.1. Підбиття підсумків відбудеться 27.02.18.
6.2. Переможці нагороджуються грамотами на педагогічній раді.
«ГОРОД НА ПІДВІКОННІ»
Город на підвіконні в дитячому садку сприяє розвитку допитливості і спостережливості в дітей, він допомагає краще пізнати життя рослин. Дана форма роботи дає можливість розширити уявлення дітей про рослини як живі організми, про умови, необхідні для їх росту і розвитку, розвивати естетичні почуття, уміння радіти красі вирощуваних рослин та результатом своєї праці.
Дуже важливо, щоб діти брали активну участь у посадці та наступному догляді за рослинами. Суворих вимог до переліку рослин немає. Для вихованців молодших груп доцільно висаджувати рослини, які мають велике насіння. Для дітей 5-го та 6-го років життя можна пропонувати більш дрібне насіння.
До вашої уваги приблизний перелік рослин які можна висаджувати з дітьми: цибуля-ріпка, часточки часнику, коренеплоди буряка, петрушки, селери. Все, що проросте, потрібно використовувати як вітамінну добавку до обіду. Можна вирощувати по 1-2 примірника кімнатних сортів огірка, томата, горошку, різноманітні декоративні рослини (квіти, декоративна трава ).
За рослинами повинні проводитися регулярні спостереження з фіксацією результатів у щоденнику. У молодших групах вихователь замальовує або фотографує зміни. У середніх - діти допомагають (наприклад, вихователь малює цибулину, а дитина - зелене листя). У старших групах результати спостережень замальовують діти. Така робота розвиває спостережливість, привчає уважно вдивлятися в навколишню природу, встановлювати послідовність та взаємозв'язок між явищами. Вирощуючи, доглядаючи за рослинами, малюки спостерігають за тим, які з них ростуть швидше, порівнюють форму і колір листя, розглядають їх через лупу, визначають умови, необхідні для росту і розвитку рослин.
Рекомендується проводити цікаві досліди та експерименти, які спонукають дітей до самостійного пошуку причин, способів дії, прояву творчості, підтримують у дітей ініціативу, кмітливість, критичність та самостійність. Доцільно відвести місце для лабораторії, де рослини будуть висаджуватися різними способами: між двома площинами у вату, у камені тощо. Можна висаджувати цибулини, створюючи для них різні умови: для однієї - тепло, воду, світло; для іншої - тепло, воду, темряву; для третьої - холод, воду, світло. Організовуючи такий дослід, проводячи з дітьми регулярні щотижневі спостереження за проростанням цибулі з наступним фіксуванням результатів в календарі, вихователь досягає поставленої мети - на конкретному прикладі переконує дітей у значущості окремих факторів зовнішнього середовища для росту і розвитку рослин.
Для спостереження за весняними змінами в житті рослин у групу добре принести гілочки дерев. Для молодших груп - гілочки одного дерева (для спостереження за бруньками та листям). Для середніх груп - гілочки двох дерев (добре відомих дітям та легко помітних зовні). Для старших - гілки декількох порід (що ростуть на території дитячого садка).
Робота щодо організації городу на підвіконні буде успішнішою, якщо її проводити поетапно.
1. Посадка рослин, виготовлення таблиць-покажчиків з назвами і датою посадки. Знайомство дітей з алгоритмом по догляду за рослинами. Підбір художньої літератури про посаджені рослини: приказки, вірші, казки, загадки.
2. Спостереження за ростом рослин, проведення дослідів, експериментів. Результати фіксуються у щоденнику. Створення колекції насіння овочевих культур, популярних у нашому регіоні. Знайомство з художньою літературою, створення картотеки художнього слова, розгляд ілюстрацій, проведення бесід, ігор.
3. Аналіз та узагальнення результатів, отриманих у процесі дослідницької діяльності дітей. Оформлення виставки малюнків «Від насінини до паростку». Складання розповідей про те, як доглядати за рослинами.
Коментарi